dijous, de novembre 02, 2006

Sobrem els ciutadans?

Fa unes setmanes discutiem a la UB si sobravem els professors, davant de l'augment de la burocràcia i la neoliberalizació del funcionament. Avui, després dels resultats electorals, em preguntava si potser no sobrem els ciutadans. Tot i que aquesta paraula ha estat ja devaluada per un partit ara parlamentari, que s'apropia del nom, quan en representa una mínima part (quan sentia els crits de libertad, libertad, a l'hotel Calderón, me venien unes ganes de plorar...). Fins i tot les paraules ens roben...

Tothom està content, sembla, per les valoracions que fan públicament. Altra cosa seria sentir-los en privat. Però jo soc una simple ciutadana, no afiliada a cap partit, i no els sento en privat, i he de dir que no n'estic gens de contenta; més aviat estic molt, però molt trista. Els que em coneixeu ja us ho podeu pensar... Però no és (al menys només) que no hagi guanyat l'opció que jo votava, és que la sensació que em deixa la radiografia del país que són sempre unes eleccions no m'agrada gaire.

Quasi la meitat dels electors no ha anat a votar. L'allunyament progressiu dels ciutadans de la política comença a ser preocupant. Sembla que els vots en blanc han assolit una xifra rècord (ho he sentit, però encara no ho he pogut trobar) cosa que augmenta aquesta desconnexió. Estudiar els vots absoluts de cada ú i a cada munivcipi serà una tasca prioritària i interessant. La destrucció del famós oasis català a partir del 2003, amb una CiU rabiosa i violenta ha tingut efectes irrecuperables. Els diletants que han votat una opció diferent a la seva per castigar persones, parla no només d'incoherència, sinó sobretot d'intolerància i elitisme... i frivolitat (i en conec molts personalment, la universitat en va plena d'aquest tipus de gent). I així podria seguir...

CiU ha guanyat indiscutiblement, s'empri l'indicador que s'empri. Jo no els he votat, ni els votaré mai; prou mal varen fer com a govern i més com a oposició. No tinc cap obligació de felicitar-los tampoc, perquè jo no soc ningú. Però no es pot deixar de reconèixer que han guanyat clarament; potser no tant com haurien volgut, però han guanyat. Alguns titulars de diari avui fan pena davant la manca de voluntat de reconèixer els fets. Sembla que CiU, de moment, no en te gaire de mitjans de comunicació al seu costat...

Doncs la meva conclusió, potser precipitada, és que ha de governar CiU, en minoria o amb ERC o amb qui vulgui i pugui. Si em poso a la pell del senyor Montilla és el que jo faria; em retiraria als meus quarters d'hivern, reconeixeria la victòria rotunda dels altres i la meva pròpia derrota, deixaria passar un temps abans de fer balanç intern per assolir una mica d'objectivitat i si algú vol una altra cosa que em vingui a buscar i que accepti les meves condicions...

És clar que jo no soc el senyor Montilla, ni li arribo a la sola de les sabates. Reconec que m'hauria agradat molt que un català nat a Andalusia, sense títol universitari hagués pogut governar Catalunya. Però no ha estat possible. Ni ell, ni ningú té perquè fer-me cap cas, però dec poder expressar la meva opinió... o no?

6 Comments:

Anonymous Anònim said...

Benvolguda Esperanceta, a la portada de La Vanguardia electrònica ho diu: "Votos en blanco: 60.025 (2,03%) - El 0,91% en 2003", jo tampoc ho he trobat enlloc més, deu ser que no ho volen dir. Quasi obtenen representació parlamentaria!.

I si, et dono la raó. Els ciutadans sobrem, però al mateix temps ens necessiten. Jo tinc aquesta sensació. A mi només em volen per votar, i total, quan veus quin és el panorama (votar, en tot cas, el menys dolent), anar a votar es converteix en una acció gens agradable. I fent'ho (i ho haig de fer, ja que resulta que si no vas a votar no ets un demòcrata!), tinc la sensació que només faig que legitimar uns polítics que no m'agraden.

Però al mateix penso com sóc d'afortunat, doncs al voltant meu hi ha cents de mil de persones que només els volen per a treballar i pagar impostos, i no els deixen ni votar! Aquests no són considerats ni ciutadans!!

Quantes coses hem de canviar!

dijous, de novembre 02, 2006 2:59:00 p. m.  
Blogger Esperanceta Trinquis said...

Ai, anònim, anònim...! Ja no tenim temps de canviar-ne gaires de coses nosaltres! Aquestes eleccions han estat, també, una mostra de que no calia fer-les; tot ha quedat com abans. Els polítics han creat tot aquest enrenou per res, en el fons; quans de temps, quants de diners, quanta d'energia malmesos... per res.

Però és important, és clar. Perquè a l'Iraq votaven malament els EUA iniciaren una guerra que ja ha matat més de 600.000 persones. Visca la democràcia!. I les eleccions algerianes varen ser anul·lades perquè el resultat no va agradar als que remenen les cireres. Visca la democràcia!. I l'Estat d'Israel cada dia mata gent armada i indefensa dins del territori d'un altra Estat. Visca la democràcia!

Ja no sé què hem de fer, de debó...

divendres, de novembre 03, 2006 4:56:00 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Jo volia votar, perquè tot just m'he empadronat fa poc en aquesta ciutat, però quan vaig arribar al col·legi que em tocava, el meu nom no apareixia enlloc... el partit a qui hagués volgut votar no va guanyar. Estic d'acord en què uns van guanyar clarament, i veig injust que quatre pactes el facin fora... al futbol això no passa, no? Qui guanya, guanya i prou, no suma els gols d'altres equips... vaja, és més complex, perquè alhora jo voldria haver votat un partit que guanyés i em representés, però és clar, s'ha d'ajuntar amb altres partits que tampoc han votat i que, tots junts, som tots aquells que mai tenim l'oportunitat de ser representats com voldríem.

Sigui com sigui la democràcia és injusta. Sigui com sigui hauria votat però no vaig entrar al cens per què, per una setmana? Per deu dies? Tarden tres mesos a comptabilitzar a algú en un cens... beneïda informàtica.

divendres, de novembre 03, 2006 5:51:00 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Gràcies Esperanceta, i als teus contertulians, pels punts de vista. Molt enriquidors, des del desert.

divendres, de novembre 03, 2006 6:33:00 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Ai, ai!! això de barrejar futbol i política sense rumiar una mica, és perillòs. Com que no és pot guanyar amb pactes? Potser en un partit determinat, no. Però, i les eleccions a la presidència dels diferents estaments? FIFA, UEFA, RFEF, FCF, per no seguir amb sigles aborrides. Escollir un president, sempre indica que es seguiran unes directrius determinades. Possem exemples:
Fa molts anys que es demana que la Lliga espanyola redueixi el nombre d'equips a 18, això volen els "grans" (ja sabeu, Barça, Madrid i poc més) però la resta alhora de votar, els hi diuen que res de res, que a jugar 38 partits, aquest sumatori de partits a la llarga es perjudicial pels grans, encara que al final gairebé sempre guanyen també. Podriem posar un altre exemple la Copa de Su Majestad el Rey, aquesta competició feta amb el format eliminatòries, canvia cada any, qui ho decideix? els petitis, els que normalment no guanyen? o els grans? un gran embòlic. Però de qualsevol forma, dir que en el fútbol el que guanya, guanya, no està tan clar. I tot això sense que intervingui la justicia... Pensem en el purgatori torinès de la Juventus, potser... molts haurien d'anar allí.

Segur que m'he anat per les branques, los Cerros de Ubeda, o no sé ben be. Però ho volia dir. Potser, l'altra política comença a ser massa aborrida. I si hom pensa, arriba a conclussions absurdes sobre la democràcia o sobre els ciutadans (tots, eh!!!)

divendres, de novembre 03, 2006 7:56:00 p. m.  
Blogger Esperanceta Trinquis said...

Vaja, quina alegria aquests comentaris. Cada loco con su tema! Això està bé, benvingudes les eleccions si ens fa reflexionar i més si ens fan reflexionar junts encara tot i les distàncies...
Desert, futbol, política, universitat, canviar la societat... Que no decaiga, guapes i guapos! Gràcies a tots, us estimo, sabeu?

divendres, de novembre 03, 2006 10:44:00 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home