dimarts, d’octubre 24, 2006

pas de nouvelles, bonnes nouvelles

Si voleu també ho podeu dir en anglès: No news, good news. Estareu més a la moda. El pensament és el mateix. Quan no es parla d'una cosa, quan no saps res d'alguna persona és que va bé. La ditxosa mania de la sang i el fetge que guia el nostre interés i, de retruc i exageradament els nostres periodistes, fa que només parlem de coses dolentes, catastròfiques o excepcionals. Tinc uns amics que es vanten de la duració del seu matrimoni insinuant que faran un sopar de casats de sempre i que seran molt pocs; com que només es parla de les separacions i divorcis, la gent tendeix a pensar que el manteniment de les unions de parella són l'excepció, quan encara són la norma...

I a què ve tot això, us preguntareu? Doncs a que no es parla gaire de la nostra universitat, per tant les coses deuen anar bé, no? Fa uns dies al Vilaweb sortia com a noticia que als professors de la UB se'ns obligaria a indicar públicament la llengua en que feiem les nostres classes, per a informació dels estudiants; doncs, bé, senyors de Vilaweb, fa més de vint anys que això ja ho fem i mai, MAI, no hi ha hagut cap problema. Que potser és això el que molesta? A mi me molesta molt més aquestes informacions bilingües, que semblen aparentment més respectuoses, però que no informen en quina llengüa es faran els actes, conferències o seminaris. No n'heu vistos d'aquests? Tríptics o fulletons que comencen en una llengua per un cap i amb l'altra per l'altra? Doncs no, a la UB no en tenim de conflicte lingüistic; el que tenim és encara una certa pobresa en el plurilingüisme internacional, però no més que les altres universitats catalanes i molt menys que les altres espanyoles.

Els nous postgraus s'ofereixen molts en castellà; però és que tenim una clientela internacional. Jo en vaig inaugurar un d'aquestos d'oficial i europeu i alguns companys s'extranyaren que parlés en castellà. Però senyores i senyors és que jo he fet la meva carrera acadèmica en català (i així m'ha anat) i no tinc cap mala consciència ni cap complexe. No he de demostrar res, a les meves obres em remeto

Com aquestos que es presenten furiosos com oposició al malaguanyat tripartit, com si no haguessim malgovernat durant 23 anys (el propi candidat i tot ha exercit tres càrrecs) i presumint d'estimar Catalunya, com si fos patrimoni només d'ells! Senyores i senyors, fem política i no juguem a l'astracanada, a més de baix tó, i avorrida com ella sola... o no?

1 Comments:

Anonymous Anònim said...

Van ben desinformats, aquests de Vilaweb o els que s'han tret de la màniga que s'hagi d'obligar la UB a indicar en quina llengua es fan les classes... I no només es fa, sinó que des del vicerectorat de política lingüística fa molts anys que es treballa perquè consti arreu (em consta pels amics dels Serveis Lingüístics, que s'encarreguen de corregir les guies d'estudiant...).

D'altra banda, benvolguda esperanceta, que no es parli l'alma mater també pot ser que sigui perquè algú, com ja dèieu fa dies, ha demanat que no se'n parli... si més no malament. O això diuen.

dimarts, d’octubre 24, 2006 10:15:00 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home