divendres, d’octubre 13, 2006

Estic INDIGNADA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No puc deixar d'escriure. Encara està el teclat calent del meu slot (es diu així?) d'ahir, tan frívol ell, però no puc deixar de tornar escriure. Perdoneu-me els llegidors, que no va d'universitats...

M'aixeco una mica més tard de l'habitual en aquest mig pont fals de pluja tardoral tan bonic i rossego les meves torrades sense gaire gana i vaig a veure el correu. I trobo un missatge desagradable (d'una companya del departament, és clar) i un d'agradable d'un desconegut, és clar. Empatats! ja és molt! i després llegeixo els meus diaris de cada dia en versió virtual, és clar; què voleu? m'hi he acostumat, i així ha estat...

Un breu d'El Periódico de Catalunya duu la notícia que els europarlamentaris del PSOE i del PP s'ha posat d'acord per aturar una moció de l'Eurocambra que censurava les corrides de toros!!!!!!!!!

No m'agraden els toros i se m'en fot si els prohibeixen o no; no comparteixo tampoc l'exageració proanimals a lo Brigitte Bardot, o l'antitoros per catalanisme que ignora els espectacles catalans o que a Barcelona sempre n'hi ha haguda de plaça (els aldarulls del 1835 varen començar a la plaça de toros de la Barceloneta justament) o com el d'una amiga meva que titlla els toreros d'assassins. No és el cas que opini jo dels toros, crec que la meva opinió en aquest cas (i en tants d'altres) és del tot irrelevant.

El meu escàndol és que per salvar la fiesta nacional els fotuts polítics que ens representen (tantes vegades ben representats, tot s'ha dir, ja que el poble tampoc no estem gaire sovint a l'altura de les circunstàncies) siguin capaços de posar-se d'acord en una cosa relativament banal i no siguin capaços de fer-ho en temes substancials com la pacificació d'Euzkadi. M'indigna la frivolitat i la inconsciència d'aquests eurodiputats que tant bons sous cobren, mentre uns altres duen el nostre carro pel pedregar. Ells perden el temps amb minúcies de moral pública, com les lluites d'animals o d'històries passades, com els genocidis que tots han fet, mentre han deixat ampliar l'UE a països que no respecten res, sense previsió ni planificació, mentre han perdut tota capacitat d'intervenció correcta al Món, mentre senyors aparentment honorables com mossén Ian Pasley o l'antic ministre espanyol de l'interior responsable de l'ordre públic l'11M escampen i atien l'odi entre les persones i les comunitats.

No hi puc fer res, ja ho sé, però estic indignada, INDIGNADA, i us ho volia dir. Potser soc exagerada i parcial, podria ser, potser no en tinc gaire de raó; estic disposada a admetre-ho, si m'en convencen. Però al menys debatim coses serioses... o no?