diumenge, de desembre 25, 2005

Donant voltes al tema de la comunicació


He estat pensant molt fins que m'ha resultat ben clar; que a través del web de la UB i dels mitjans d'informació que posseïm avui no hi hagi veritable comunicació no pot ser altra cosa que una estrategia, l'estrategia del control.

Se m'ha acudit quan un amic catedràtic m'ha explicat una petita moguda que hi hagut aquests darrers dies, ran de la precipitada convocatòria d'unes places de catedràtic. Amb poc dies hàbils, amb molta burocràcia inútil i antiquada i sense finançament. Més enllà del greuge que suposa menystenir les places de catedràtic (ho dic jo que no en soc) per part de la universitat, el que m'ha cridat l'atenció és que els presidents de les comissions s'han comunicat particularment entre ells i s'ha vist que hi ha una gran coincidència en el diagnòstic de la paralisi que pateix la UB; no n'hi ha tanta, és clar, en les solucions que caldria o cal aplicar. Quan persones diverses, amb anys a la casa i responsabilitats múltiples se senten vexades i burlades i actuen només per sentit del deure és uqe alguna cosa no funciona prou bé.

He pensat què passaria si de debó tots ens poguéssim comunicar, sense traves... He pensat que si la UB obre la porta a que els propis candidats paguin les despeses del concurs de provisió de les seves càtedres... potser jo si estalvies una miqueta, potser podria comprar-me'n una de càtedra per mí, ni que sigui a les rebaixes de gener... o no?

1 Comments:

Anonymous Anònim said...

trinquis, m'avorreix molt veure sempre la mateixa notícia... fa falta sang aquí!

segur que estàs de vacances en algun paradís on no hi ha professores universitàries eixerides com tu...

dimecres, de gener 04, 2006 1:10:00 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home