divendres, d’octubre 14, 2005

Espai Europeu d'Educació Superior

El Consell Interuniversitari es pronuncia sobre la manca de qualitat lingüística d'un tríptic del Ministeri sobre l'espai europeu d'educació superior
Davant les queixes formulades per part de la comunitat universitària de Catalunya sobre les deficiències lingüístiques observades en la versió catalana d'un tríptic informatiu sobre l'espai europeu d'educació superior, tramès pel Ministeri d'Educació i Ciència, el Consell Interuniversitari de Catalunya es va pronunciar sobre aquesta qüestió en la reunió que va tenir lloc el proppassat dia 10.

El web de la UB ens manté informats a un nivell realment extraordinari. Aquesta noticia que encapçala les informacions dels dies 13 i 14 d'octubre (com a mínim, ja que la bandera europea fa d'allò més bonic i potser duri el cap de setmana...) ens deixa bocabadats. Sembla que no pugui ésser que el Consell Interuniversitari Català, davant tots els reptes i problemes de la convergència europea es preocupi per la pèssima redacció d'un fulletó ministerial.
Potser és un problema de competències, podríem pensar; si algú ha de fer un fulletó en català som nosaltres, els catalans, amb les nostres pròpies errades lingüístiques. Podria ser. Però, si fos així, perquè el Consell no ha manifestat la seva preocupació quan tota la estratègia de les universitats davant els nous plans ha estat centrada en les malaguanyades àrees de coneixement i a nivell exclussivament espanyol? Tant costa de creure en l'autonomia universitària, de debó? Cada ú ha de ser responsable de les seves pròpies errades i mancances... i de les seves fortaleses i possibilitats, també.
Per a quan un debat rigorós sobre l'EEES, senyores i senyors?

2 Comments:

Anonymous Anònim said...

Amb això del debat, encara hi som a temps?. Fa molts anys que sentim parlar de la convergència, perquè encara no s'ha donat aquest debat?...

D'altra banda, amb la de notícies que hi poden haver sobre l'EEES (només cal accedir a l'apartat de la web de la UB sobre l'EEES per comprovar-ho) i sembla que un fulletó amb defecte de forma és el més important (i el contingut...?).

dimarts, d’octubre 18, 2005 12:28:00 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Llegia a La Vanguardia del passat dimecres (pàg. 31) que Educació suggereix acabar amb les assignatures a les escoles. Aquest és un dels plantejament sobre el debat de com adaptar els currículums a la societat del segle XXI. Debat que pel que sembla no ha arribat a la Universitat... potser després vindrà el de les àrres de coneixement a les universitats!!!

divendres, d’octubre 21, 2005 12:09:00 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home